A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Решетилівської міської ради

Нова українська школа - інноваційний освітній процес та ефективне навчання

Дата: 28.06.2023 11:16
Кількість переглядів: 215

Нарощування інноваційного потенціалу освітньої системи – це вимога часу, завдання, яке стоїть зараз перед кожним педагогом. Динамічне, сучасне і в той же час ефективне навчання дає можливість не лише відійти від традиційних форм подачі знань, а й поглянути на освітній процес під іншим кутом.

 

У 2017 році стартував інноваційний освітній проєкт всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Експеримент було розпочато у 100 «пілотних» закладах загальної середньої освіти, по 4 в кожній області України. Проте через високу зацікавленість інноваційними змінами в перші роки реформи до експерименту долучилося ще 47 закладів освіти. До переліку учасників увійшов і ОЗ «Решетилівський ліцей ім. І.Л. Олійника».

 

З 1 вересня 2017 року до навчання за новим Державним стандартом у Новій українській школі приступили два «пілотні» класи Решетилівської філії І ст. ОЗ «Решетилівський ліцей ім. І.Л. Олійника». За досить короткий час помітно зріс рівень згуртованості учнів, вони легко працюють у парах, групах, класом. Вже доволі звичними є ранкові зустрічі, щоденники вражень, маленькі дослідження та щоденні відкриття, навчання через гру. І це був лише початок… Детальніше динаміку позитивних змін та перетворень під час участі класів у проєкті можна простежити безпосередньо на сайті закладу у розділі «Проєктна діяльність» або за посиланням.

 

Згідно з програмою експерименту на І (організаційно-підготовчому) етапі було розроблено та схвалено для використання в експериментальних закладах освіти навчально-методичне забезпечення предметів початкової школи інтегрованого навчання в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти, зокрема інноваційні засади Нової української школи були представлені в інтегрованих курсах «Українська мова», «Я досліджую світ», практико-орієнтованим змістом наповнено предмет «Математика», розроблено тренінгові модулі для підготовки тренерів-консультантів і вчителів 200 перших класів загальноосвітніх навчальних закладів-учасників експерименту.

 

Можливість самостійно обирати чи розробляти освітню програму, обирати її навчальне забезпечення дозволило закладам освіти реалізувати власну академічну автономію, що, у свою чергу, дає педагогам більше простору для творчості, застосування ефективних методик, які добираються з урахуванням навчального потенціалу здобувачів освіти. Загалом це впливає на підвищення якості освіти, що є пріоритетним завданням реформи НУШ.

 

Окремим напрямом реалізації концептуальних засад реформи загальної середньої освіти стало створення освітнього простору, сприятливого для повноцінного особистісного розвитку, адаптації дітей до шкільного життя, подальшого успішного навчання й оволодіння ключовими предметними та життєвими компетентностями. Це одна із основних вимог Нової української школи. Новітнє цифрове обладнання, шкільні меблі, дидактичні матеріали, обладнання загального призначення дозволяють осучаснити освітній процес, зробити його комфортнішим та зручним як для педагогів, так і учнів.

 

Загалом, експеримент у початковій школі був спрямований на розробку, наукове обгрунтування та експериментальну перевірку навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти та підготовку педагогів до новацій у шкільну практику. 

Освітня реформа «Нова українська школа» продовжується... Завдяки принципу наступності та перспективності з напрацюваннями початкової ланки освіти, 1 вересня 2022 року до ОЗ "Решетилівський ліцей ім. І.Л. Олійника" прийшли навчатися діти з Решетилівської філії І ст., які упродовж 4 років навчання були учасниками проєкту з пілотування НУШ у початковій школі. 

В опорному закладі заздалегідь свою роботу провела психолог, яка працювала із педагогічним колективом. Вона також надала рекомендації адміністрації закладу щодо кандидатур учителів, які готові стати командою "пілотів НУШ". Далі - опрацювання нормативних документів, ознайомлення із пропозиціями модельних програм за предметними галузями, які рекомендовані МОН, опанування алгоритму застосування формувального оцінювання, тісна співпраця учителів ліцею та заступника завідувача Решетилівської філії І ступеня та ін. Також методичну підтримку вчителі отримали від кураторів проєкту ПАНО під час навчання у літній школі. Це дало змогу педагогам пілотного проєкту НУШ більш реально оцінити важливість реалізації реформи в питанні формування ососбистості.

Найперші результати НУШ вже помітні, адже діти, які пройшли повний цикл реформи (завершили навчання у 4 класі) стали більш відкритими та щирими, вмотивованими, зацікавленими у навчанні, прагнуть до спілкування та обміну думками із вчителем, однокласниками. Формувальне оцінювання розкриває дітей і робить їх більш творчими, вчить їх не боятися, не закриватися, допомагає побудувати траєкторію успіху кожного учня. 

Підсумовуючи завершення адаптаційного періоду (5-6 клас) пілотування, можна сказати, що НУШ - це повна зміна підходів до навчання, оскільки воно пов'язане з реальними практичними завданнями, націленими на формування критичного мислення та конкурентно спроможної людини. Розвиток компетентностей сприяє становленню особистості учня, вмінню адаптуватися та розвивати сильні сторони, працювати в команді. Найважливіше при цьому - не загубити дитину, а докласти максимум зусиль для її впевненого старту. 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень